Małe granty
Zgodnie z art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z pózn. zm.) JST może zlecić, na wniosek organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ww. ustawy, realizację zadania publicznego z pominięciem otwartego konkursu ofert. Jest to procedura tzw. "małych grantów". Aby możliwe było ubieganie się o publiczne środki finansowe w ramach tej procedury spełnione muszą być następujące warunki:
wysokość dofinansowania lub finansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10 000 zł;
zadanie publiczne ma być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni;
łączna kwota środków finansowych przekazanych tej samej organizacji pozarządowej lub temu samemu podmiotowi wymienionemu w art. 3 ust. 3 w trybie art. 19a ustawy nie może przekroczyć kwoty 20 000 zł w danym roku kalendarzowym.
O przyznaniu środków w ramach małych grantów decyduje Burmistrz Borku Wlkp., biorąc pod uwagę celowość realizacji danego zadania oraz wysokość posiadanych środków finansowych.
Warunkiem koniecznym dla rozpatrzenia celowości propozycji realizacji zadania publicznego jest złożenie oferty realizacji zadania publicznego w rozumieniu rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 roku (Dz. U. Z 2011 r. Nr 6, poz.25) w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania. Do oferty, zgodnie z załącznikiem nr 1 do ww. rozporządzenia, należy załączyć:
kopia aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji;
w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru - dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów).
W ciągu 7 dni od momentu wpływu oferty do Urzędu Miejskiego w Borku Wlkp., oferta na okres 7 dni jest upubliczniana, tzn. zamieszczana na:
tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Borku Wlkp.,
stronie internetowej www.borekwlkp.pl,
Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Borku Wlkp..
W terminie 7 dni od dnia upublicznienia oferty każdy może zgłosić do niej uwagi. Po rozpatrzeniu tych uwag podpisywana jest umowa dotycząca realizacji zadnia publicznego.
Uwagi należy zgłaszać na Formularzu z uwagami do oferty złożonej w trybie art. 19A ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, składanym w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Borku Wlkp.,w przypadku uwag przesyłanych pocztą liczy się data wpływu do urzędu lub przesyłanym na adres mailowy sekretariat@borekwlkp.pl
|